de a fi protejati impotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori sa le afecteze drepturile si interesele legitime;
de a fi informati complet, corect si precis asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educati in calitatea lor de consumatori;
de a avea acces la piete care le asigura o gama variata de produse si servicii de calitate;
de a fi despagubiti pentru pagubele generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor, folosind in acest scop mijloace prevazute de lege;
de a se organiza in asociatii pentru protectia consumatorilor, in scopul apararii intereselor lor;
dreptul de a refuza incheierea contractelor care contin clauze abuzive in conformitate cu legislatia in vigoare;
dreptul de a nu li se interzice de catre un agent economic sa obtina un beneficiu prevazut de legea in vigoare.